אוטיזם והאשמת הקורבן

אחד השקרים הפופולריים בקרב מעודדי מחלות הוא כי חיסון ה-MMR, המקנה חסינות נגד חצבת, חזרת ואדמת, ומונע סבל ומוות של ילדים ומבוגרים, הוא הוא הגורם לאוטיזם. כמובן שמדובר בשקר גס, חיסונים לא גורמים לאוטיזם. זו טענה שחוקה של מעודדי מחלות.

בשרשור באחת מהקבוצות של מעודדי המחלות שנשלח אלי, שהוקדש לקשר (הלא קיים כאמור) בין אוטיזם לחיסונים, חשפה אמא לילדה על הספקטרום האוטיסטי כי הבת אובחנה ככזו בגיל שנה ושבוע, כלומר שבוע לאחר שהיתה אמורה לקבל את חיסון ה-MMR. אך מעודדי המחלות בקבוצה נתקלו בבעיה קשה: הבת לא חוסנה מעולם.

 

11061283_896350157105746_2618034460245054255_n1[1]

אל דאגה, מעודדי המחלות לא נתנו לדבר פעוט כזה לעצור אותם ומיד חיפשו דרכים נוספת להאשים את האם באוטיזם של ביתה, כי אין כמו האשמת הקורבן.

אפרסם בתגובות לפוסט צילום מסך של חלק מההאשמות והרעיונות האנטי-מדעיים שהעלו מעודדי המחלות, בינתיים אתם מוזמנים להגיב ולהציע בעצמכם #שטויות_שמעודדי_מחלות_אומרים

(אם למישהו זה לא ברור מסיבה כלשהי: האם לא אשמה בכך שנולדה לה ילדה אוטיסטית ולא ברורים לי הנסיונות לחפש בכח דרכים להאשים אותה)

ככל הנראה העובדה כי אין קשר בין אוטיזם וחיסון ה-MMR ידועה לכל מי שרואה את הפוסטים שלי, אך למרות זאת אחזור בקצרה על העובדות. אין לטענה כי חיסונים גורמים לאוטיזם שום בסיס ומקורה ב"מחקר" קטן שזויף על ידי נוכל בשם אנדרו וויקפילד (לפרטים נוספים על המקרה ראו [1]).

בעקבות ההפחדות של וויקפילד ומעודדי המחלות נערכו מחקרים רבים שחיפשו קשר בין חיסון ה-MMR לאוטיזם, אף אחד מהם לא מצא קשר כזה (מאחר שהוא לא קיים). רק השנה פורסם מחקר ענק נוסף שהראה כי אין קשר בין חיסונים לאוטיזם [2][3]. לטעמי מחקרים חדשים אלו הם בזבוז זמן וכסף – אין שום הגיון או סיבה ביולוגית שיהיה קשר כזה וכבר נערכו מחקרים שהפריכו קשר זה מעבר לכל ספק. כמו כן מעודדי המחלות לא יתנו לעובדות לבלבל אותם, כפי שהמחקרים הטובים הקיימים לא גרמו להם להפסיק להפיץ את השקרים בנוגע לחיסון ה-MMR כך גם מחקרים חדשים לא ישנו את דעתם.

כמו כן, אין קשר בין כל הדברים האחרים שבהם ניסוי מעודדי המחלות להאשים את האם לבין האוטיזם של הילדה שלה.

 

[1] Comics: The Facts In The Case Of Dr. Andrew Wakefield. https://bit.ly/1es3XsM

 

[2] מחקר ענק נוסף מצא: אין קשר בין חיסונים לאוטיזם. https://bit.ly/1MBeXml

 

[3] Jain, A. et al. Autism occurrence by MMR vaccine status among US children with older siblings with and without Autism. JAMA 313, 1534-1540 (2015).https://doi.org/6vw

Cartoon by Benoît Leblanc of People in white coats[CC-BY-NC], https://peopleinwhitecoats.blogspot.co.il/2012/09/vaccines-and-common-sense.html

תרגום: נעם לויתן [CC-BY-NC-SA]

שם: ד"ר נעם לויתן  נעם לויתן

דוקטור למדעי החיים (Ph.D.) ממכון ויצמן למדע,

כותב בקביעות בניסיון לחלוק עם אחרים את ההנאה מהדברים היפים,

המוזרים והמגניבים במדע ובטבע.

האתר מנוהל ומתוחזק ע"י עמותת מדעת

פיתוח: דניאלה קרני-הראל

עיצוב ומיתוג: כרמי אהוביה


תרומה לעמותת מדעת

אנו עושים כל מאמץ כדי להנגיש מידע מבוסס-ראיות ומהימן בנושאי בריאות. אנו משקיעים זמן ומשאבים רבים על מנת שהמידע המובא באתר יהיה העדכני והמדוייק ביותר, מגובה במקורות מדעיים ותואם את הידע המקצועי בתחומים הרלוונטיים. יחד עם זאת, אין במידע שבאתר כדי להוות המלצה רפואית. אנו מעודדים את מי שחפץ בהמלצות ועצות פרטניות בנושאים רפואיים לפנות באופן אישי לרופא/ה מורשה/ית או לבעל/ת רשיון באחד ממקצועות הבריאות הרלוונטיים.

מוזמנים לקרוא עוד על תהליך יצירת התוכן שלנו

הפרטיות שלכם חשובה לנו
האתר של מדעת עושה שימוש בעוגיות על מנת ליצור חוויה נעימה לכל המבקרים, אתם מוזמנים לקרוא על זה עוד ב דף תנאי המשתמש שלנו

Midaat © 2024 | מדעת - למען בריאות מושכלת