מדעת באייקון 2016

מדעת באייקון וכולנו מלאי התרגשות! גם השנה עמותת מדעת גאה לארגן את אירועי רצועת הספקנות והמדע בפסטיבל אייקון 2016. לחובבי המדע שבניכם, או מי שחשיבה ספקנית ורציונלית מרתקת אותו, הנה מה שאנחנו מציעים לכם הפעם:

איך עושות מהפכות? ספקנות פמיניסטית

פאנל המתקיים ביום שלישי, 18/10, 16:00 – 18:00 בהנחיית הילה בניוביץ'-הופמן. משתתפות בפאנל שיר בן-אור, מלודי ברון ומיטל רוזנבוים.

האם מה שהיה הוא שיהיה? האם ההבדלים בין נשים לגברים מובנים מאליהם, או שמא כבר למדנו דברים אחרים? בפאנל ננסה לעמוד על ההבדל שבין "אובייקטיבי" ל"מניפולטיבי" ונשאל איך אפשר לחקור את המציאות בדרכים חדשות. בעזרת תרבות פופ, מדע בדיוני ופנטזיה, האקדמיה והחיים עצמם, נראה שהעולם והמגדרים הם לאו דווקא מה שחשבנו.

לדף האירוע בפייסבוק

לרכישת כרטיסים

הצצה למוח הספקני

פאנל המתקיים ביום שלישי, 18/10, 18:00 – 20:00, בהנחיית אדוה לוטן ובהשתתפות ירון אסא, ד"ר יונת אשחר, תום שדה ואור תמיר.

ספקנות מדעית היא תפיסת עולם שמגדירה את עצמה רציונלית ומבוססת מדע. האמנם? מה גורם לספקנים לאמץ את תפיסת העולם הזאת? בפאנל נבדוק מאיזה הטיות סובלת הספקנות המדעית, איך להתמודד עם הטיות אלה, והאם בכלל ספקנות מדעית היא כלי רלוונטי בדיונים.

לדף האירוע בפייסבוק

לרכישת כרטיסים

יותר בדיוני ממדע

פאנל המתקיים ביום שלישי, 18/10, 20:00 – 22:00, בהנחיית ד"ר בועז קרני ובהשתתפות עפר מתוקי, ד"ר קרן לנדסמן , ויואב לנדסמן.

פאנל המדענים חוזר בשישית!
גם הפעם נבתר יצירות ז'אנריות ונחשוף בפניכם ליקויים מדעיים ללא רחמים ובלי לקחת שבויים.
לקינוח נשרוף אותם באש המטהרת של האמת המדעית ונגיש לכם את התוצאה על מצע של הומור.

לדף האירוע בפייסבוק

לרכישת כרטיסים

לא  רק סופרמן – הטכנולוגיה שרואה לתוכנו

הרצאתה של שרי נתן ביום רביעי, 19/10, 10:00 – 12:00

האגדה מספרת שלאונרדו דה-וינצ'י גנב גוויות כדי ללמוד על האנטומיה של האדם. היום אנחנו משחקים באור וגלים כדי לראות את האדם מבפנים. בהרצאה נדבר על טכנולוגיות הדמיה בשרות הרפואה והמחקר, נבין איך עובדים CT ו-MRI, נראה מה כוחה של הטכנולוגיה הזו ונבחן יחדיו כליות ולב.

לדף האירוע בפייסבוק

לרכישת כרטיסים

מי  הזיז את המוח שלי? כשהמציאות אינה אמת

הרצאתה של הילה בניוביץ'-הופמן ביום רביעי, 19/10, 16:00 – 18:00

העולם מוצף במשחקי ריאליטי שמבטיחים לנו רגעים אמיתיים, אבל למעשה הם מבוימים ויוצרים מצג שווא שמתחזה למציאות ומקשה על צופיו להבדיל בין אמת לשקר. גם יצירות בדיוניות רבות מציגות עולמות שיוצרים מציאות מזויפת כדי לתמרן אנשים ולשעבד אותם. האם אנחנו מודעים למניפולציות שמפעילים עלינו? איך נוכל להילחם בהן בעולם שבו המציאות עצמה אינה אמיתית? זה הזמן ללמוד איך להיות פרנואידים בצורה מושכלת.

לדף האירוע בפייסבוק

לרכישת כרטיסים

מספיק עם הוראות בטיחות – אני רוצה כוחות על!

הרצאתה של ד"ר נעה לכמן ביום חמישי, 20/10, 10:00 – 11:00

איך הגיע עכביש רדיואקטיבי ליד של פיטר פרקר? מי באמת אשם בטרגדיה של ברוס באנר? האם סטיב רוג'רס חתם על "הסכמה מדעת" לניסויים? (אנחנו כבר יודעים שוייד וילסון בטוח לא חתם). ולמה אנחנו לא רואים את הזווית הישראלית? אחרי שכל כך הרבה גיבורי על קיבלו את כוחותיהם מתאונות מעבדה, אולי באמת הגיע הזמן לרענן את הוראות הבטיחות ולהזכיר למה הן שם.

לדף האירוע בפייסבוק

לרכישת כרטיסים

תרופה או רעל? משחק הריכוזים

הרצאתה של שרי נתן ביום חמישי, 20/10, 10:00 – 12:00

הידעתם שחברות המזון מחדירות כמויות אדירות של DHMO למזון המעובד שהן מוכרות לנו? שמעתם על החומצה הקטלנית שמכניסים לנו למים בתהליך ההפלרה? ומה עדיף – אשלגן טבעי או סינתטי? כימיקלים מאיימים עלינו מכל עבר. בהרצאה נסביר מהו בדיוק כימיקל ונראה איך תכונות של יסודות משתנים בעקבות הקישור ליסודות אחרים, ואיך שינוי קל בריכוז יכול להפוך חומר מרעל לתרופה – או לשום דבר משמעותי.

לדף האירוע בפייסבוק

לרכישת כרטיסים

כך נרפא את המוטציות של אקס-מן

הרצאתה של ד"ר מעין ברנע זהר ביום חמישי, 20/10, 15:00 – 16:00

רציתם פעם כלב שיזהר בחושך? תהיתם איך אפשר להנדס גיבור על? בהרצאה נציג את עקרונות ההנדסה הגנטית ואת הטכנולוגיה החדשה והמדוברת ביותר בשנים האחרונות – קריספר. באמצעותה אפשר לשנות ולתקן את הצופן הגנטי, להכניס ולהוציא מוטציות, בצורה מהירה, מדויקת וזולה. ואם כך, האם אנחנו באמת צועדים בדרך שתאפשר לרפא את האקס-מן מהמוטציות שלהם? ההרצאה אינה מומלצת לנבלי על שמתכוונים להשתלט על העולם.

לדף האירוע בפייסבוק

לרכישת כרטיסים

ספקנות: הדור הבא

פאנל המתקיים ביום חמישי, 20/10, 18:00 – 20:00 בהנחיית אדוה לוטן ובהשתתפות ד"ר מעין ברנע זהר, ד"ר גל ירושלמי, ארי מידן ועדי שיפר.

הורות היא אתגר גדול במיוחד. בתור הורים, אנחנו נדרשים לקבל החלטות רבות בנושאים לא פשוטים כמו בריאות וחינוך ילדינו. נדבר על הכלים שיש להורה הספקן שמקלים עליו בהתמודדויות האלו, ועל המצבים שבהם הגישה הספקנית דווקא מקשה; וגם – איך מחנכים דור חדש של ספקנים, ולמה זה טוב?

לדף האירוע בפייסבוק

לרכישת כרטיסים

לשחק בנתונים

הרצאתה של ד"ר קרן לנדסמן ביום חמישי, 20/10, 20:00 – 22:00

איך אפשר לתכנן מחקר כך שיראה את ההפך ממה שקובע ההיגיון המדעי? ואיך שני מחקרים עם תנאי התחלה זהים נותנים תוצאות מנוגדות? בהרצאה נסקור מחקרי אוכלוסייה מפורסמים, נפענח את ההטיות העיקריות שלהם וננסה להבין איך בכל זאת אפשר לדלות פיסות אמת מערימות של נתונים חסרי היגיון.

לדף האירוע בפייסבוק

לרכישת כרטיסים

נתראה באייקון!

האתר מנוהל ומתוחזק ע"י עמותת מדעת

פיתוח: דניאלה קרני-הראל

עיצוב ומיתוג: כרמי אהוביה


תרומה לעמותת מדעת

אנו עושים כל מאמץ כדי להנגיש מידע מבוסס-ראיות ומהימן בנושאי בריאות. אנו משקיעים זמן ומשאבים רבים על מנת שהמידע המובא באתר יהיה העדכני והמדוייק ביותר, מגובה במקורות מדעיים ותואם את הידע המקצועי בתחומים הרלוונטיים. יחד עם זאת, אין במידע שבאתר כדי להוות המלצה רפואית. אנו מעודדים את מי שחפץ בהמלצות ועצות פרטניות בנושאים רפואיים לפנות באופן אישי לרופא/ה מורשה/ית או לבעל/ת רשיון באחד ממקצועות הבריאות הרלוונטיים.

מוזמנים לקרוא עוד על תהליך יצירת התוכן שלנו

הפרטיות שלכם חשובה לנו
האתר של מדעת עושה שימוש בעוגיות על מנת ליצור חוויה נעימה לכל המבקרים, אתם מוזמנים לקרוא על זה עוד ב דף תנאי המשתמש שלנו

Midaat © 2024 | מדעת - למען בריאות מושכלת