סיפור הסרטן של ג'ייסון – SupermanHPV

סופרמןHPV – האיש שעוזר לרבים אחרים להימנע מהפפילומה, ומהסרטן שהוא עצמו חלה בו, ומסייע לחולים להילחם במחלה בעזרת גילוי מוקדם וגישה חיובית

שמי ג'ייסון מנדלסון, אני בן 49, יהודי ואוהב ישראל, ונשוי באושר מזה 22 שנים לרוני אשתי. יש לנו שלושה ילדים נהדרים: תאומים בני 17, אח ואחות, וילד בן 11.
"סיפור הסרטן" שלי מחזיר אותי לאפריל 2014. במהלך בחינה בכלכלה, התלבטות לגבי שאלה גרמה לי להניח את ידי על צווארי ולהרגיש שם גוש. מיד עם סיום הבחינה התקשרתי לרופא האף אוזן וגרון שלי, שהרגיע אותי ואמר כי מאחר ואין לי רקע של עישון ניתן להמתין מעט עם הבדיקה.

למרות זאת, הגעתי אליו לבדיקה שלושה ימים לאחר מכן. הטיפול הראשוני כלל נטילת אנטיביוטיקה וסטרואידים למשך 10 ימים, ונקבע לי תור לביופסיה ולהדמיית CT במידה ולא יחול שיפור בגודל הגוש. אך זה בדיוק מה שקרה מיד לאחר שחזרתי מטיול בפלורידה ונסיעת עסקים לוושינגטון הבירה.

 

 

 

 

 

שלושה ימים לאחר ביצוע הבדיקות, מבלי שהיו לי תסמינים כלשהם למעט הגוש המטריד, קיבלתי את האבחנה שממנה חששתי: סרטן שלב 4 בשקד הימני שנגרם על ידי וירוס הפפילומה. רופאי היו סבורים שנדבקתי בווירוס הפפילומה בתקופת הקולג', 25 שנים קודם לכן. מיד לאחר קבלת האבחנה צילמתי שלושה סרטוני וידאו שהוקדשו לכל אחד מילדיי, ובהם מסרים לגבי הדברים החשובים בחיים.

Rise Up by Andra Day - Brought Tears To My Eyes Todayכיום חיי נהדרים, אך לעולם לא אשכח את שנת 2014. בעקבות האבחנה עברתי ניתוח נרחב להסרת השקדים, דיסקציה צווארית (בה נכרתו 42 קשרי לימפה צוואריים), שבעה שבועות של כימותרפיה, הקרנות והזנה דרך זונדה. חיי היום-יום היו קשים, אכזריים אפילו. לימדתי את עצמי להפריד בין המחשבות לגוף. הרצון העז שלי לחיות והיכולת להכיל את כל שעבר עליי באותם ימים איפשרו לי להישאר חזק וחיובי לא רק עבורי, אלא גם עבור אשתי, ילדינו, בני המשפחה והחברים.

איני רופא, אך ההיכרות הקרובה עם הסרטן ועם הווירוס גרמה לי לעשות הכול על מנת למנוע מאחרים לעבור את מה שאני עברתי ולמנוע סבל ומוות. למשל, כלל לא ידעתי על הקשר שבין וירוס הפפילומה, HPV, לבין סרטן הלוע.

תחת הכינוי החדש שהרווחתי ביושר, SupermanHPV, אני מספר בשנים האחרונות לכל מי שרק רוצה לשמוע על מה שעבר עליי, ועל החשיבות שבהתחסנות ובגילוי מוקדם. הבחירה בכינוי הייתה די פשוטה, משום שחבריי כינו אותי "סופרמן" במהלך תקופת הכימותרפיה וההקרנות (וכמובן שעם הכינוי הגיעו גם החולצות והבובות…). הקמתי את האתר

SupermanHPV.com על מנת לעזור לחולים אחרים לשמור על אותה עוצמה וגישה חיובית שעזרו לי כל כך.

מאז פתיחת האתר הסיפור שלי הופיע בעשרות עיתונים ברחבי העולם ובכתבות בטלוויזיה המקומית והלאומית בארה"ב, וכעת אני שמח לספר אותו גם בעברית. הפצת הסיפור שלי – זהו כוח העל שלי.

האתר מנוהל ומתוחזק ע"י עמותת מדעת

פיתוח: דניאלה קרני-הראל

עיצוב ומיתוג: כרמי אהוביה


תרומה לעמותת מדעת

אנו עושים כל מאמץ כדי להנגיש מידע מבוסס-ראיות ומהימן בנושאי בריאות. אנו משקיעים זמן ומשאבים רבים על מנת שהמידע המובא באתר יהיה העדכני והמדוייק ביותר, מגובה במקורות מדעיים ותואם את הידע המקצועי בתחומים הרלוונטיים. יחד עם זאת, אין במידע שבאתר כדי להוות המלצה רפואית. אנו מעודדים את מי שחפץ בהמלצות ועצות פרטניות בנושאים רפואיים לפנות באופן אישי לרופא/ה מורשה/ית או לבעל/ת רשיון באחד ממקצועות הבריאות הרלוונטיים.

מוזמנים לקרוא עוד על תהליך יצירת התוכן שלנו

הפרטיות שלכם חשובה לנו
האתר של מדעת עושה שימוש בעוגיות על מנת ליצור חוויה נעימה לכל המבקרים, אתם מוזמנים לקרוא על זה עוד ב דף תנאי המשתמש שלנו

Midaat © 2024 | מדעת - למען בריאות מושכלת