הסנדלרית לא הולכת יחפה – נטלי חניה יהב מספרת

"שעלת היא מחלה שנגרמת על ידי חיידק המתרבה בדרכי הנשימה וגורם לשיעול טורדני העלול להימשך שבועות ואף חודשים" מסבירה נטלי חניה יהב.

אז קצת שיעול לא הרג עוד אף אחד? דווקא כן.. המחלה מסוכנת בעיקר לתינוקות ופעוטות בגלל הסיבוכים הקשים: דלקת ריאות ודלקת במח העלולות לגרום לנכות קבועה וכמובן למוות.

כרגע בישראל ובעולם ישנה התפרצות של שעלת.

הסיבה לכך נובעת מכך שכנראה ההגנה שמספק החיסון דועכת עם הזמן (גם ההגנה של מי שחלה בשעלת דועכת עם הזמן) וגם סירוב להתחסן עקב אמונות והפחדות.

תינוקות יכולים לקבל את החיסון לפי שגרת החיסונים בגיל חודשיים ואם ישנה התפרצות של בני משפחה ניתן להקדים לגיל 6 שבועות.

גילו שחיסון נגד שעלת מיד עם הלידה לא יעיל והתינוקות לא מפתחים נוגדנים, לכן החליטו (החלטה גאונית בעיני) לחסן את האם בזמן ההיריון, וכך הנוגדנים יגיעו מוכנים לעובר שיוולד עם הגנה מסוימת, עד שיוכל לקבל חיסון ראשוני בגיל חודשיים.

כשהגעתי לשבוע 27 היה לי ברור שאלך להתחסן ולספק הגנה לבייבי שלי.

ולמי שעוד מתלבטת ואחרי שבוע 27 ההנחיה להתחסן הוארכה לעד 3 חודשים מהלידה. ניתן לקבל את החיסון אצל האחות בקופ"ח ללא צורך בהפניה.

נטלי חניה יהב מתחסנת

נטלי חניה יהב
אחות טיפת חלב

האתר מנוהל ומתוחזק ע"י עמותת מדעת

פיתוח: דניאלה קרני-הראל

עיצוב ומיתוג: כרמי אהוביה


תרומה לעמותת מדעת

אנו עושים כל מאמץ כדי להנגיש מידע מבוסס-ראיות ומהימן בנושאי בריאות. אנו משקיעים זמן ומשאבים רבים על מנת שהמידע המובא באתר יהיה העדכני והמדוייק ביותר, מגובה במקורות מדעיים ותואם את הידע המקצועי בתחומים הרלוונטיים. יחד עם זאת, אין במידע שבאתר כדי להוות המלצה רפואית. אנו מעודדים את מי שחפץ בהמלצות ועצות פרטניות בנושאים רפואיים לפנות באופן אישי לרופא/ה מורשה/ית או לבעל/ת רשיון באחד ממקצועות הבריאות הרלוונטיים.

מוזמנים לקרוא עוד על תהליך יצירת התוכן שלנו

הפרטיות שלכם חשובה לנו
האתר של מדעת עושה שימוש בעוגיות על מנת ליצור חוויה נעימה לכל המבקרים, אתם מוזמנים לקרוא על זה עוד ב דף תנאי המשתמש שלנו

Midaat © 2024 | מדעת - למען בריאות מושכלת